Einde pannaveld!

21 november 2019 15:00

Jan de Groot

1 april 2017 werd ons complex verrijkt met een pannaveld. Nu tweeënhalf jaar later is het bestuur, door aanhoudende klachten van enkele omwonenden, genoodzaakt het veldje te sluiten.

Opening pannaveldje v.v.Heukelum in 2017Opening van het pannaveld in april 2017

Enkele jaren geleden werd onze vereniging bekroond tot de leukste vereniging van Gelderland, een enorme eer. Rond dezelfde tijd zijn de eerste plannen voor het oprichten van een pannaveld ontvouwd, en later ook gerealiseerd.

Aan de realisatie van dit veldje hebben een groot aantal partijen en mensen meegewerkt, het bestuur denkt dan vooral aan sponsoren, vrijwilligers, leden, elftallen en allerlei andere mensen.

Sinds de oplevering echter zijn de klachten van enkele omwonenden steeds aangebleven, en ondanks alle acties van de vereniging en het bestuur, is er onvoldoende verbetering in het patroon hiervan opgetreden.

Helaas is het bestuur thans genoodzaakt, onder druk van regelgeving en bestuursdwang, het pannaveld te sluiten en te ontmantelen. Wij willen benadrukken, dat de vereniging, de sponsoren, de vrijwilligers en alle andere ondersteuners niets verkeerd gedaan hebben, en wij als bestuur van allerlei kanten gewaardeerd zijn voor de actieve aanpak.

Wij bedanken de werkers en sponsoren voor hun inspanningen dit geheel tot een succes te maken. Blijkbaar echter is dit de manier waarop we tegenwoordig met goedwillende mensen en vrijwilligers omgaan.

Wij betreuren dit geheel dan ook van onze kant hevig, maar kunnen thans niet anders handelen. De sponsoren en direct betrokkenen zullen separaat door ons geïnformeerd worden.